۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

انتشار نهایی فدورا ۱۶

درود
امروز پس از انتظارهای طولانی فدورا ۱۶ منتشر شد
فدروا از اون دیستروهایی بوده که من همیشه دوست داشتم امتحانش کنم و اگه بشه به عنوان دیسترو پیش‌فرض ازش استفاده کنم
یه بار امتحانش کردم ولی به دلیل آزاد بودن بیش از حدش و نبود امکاناتی مثل کدکت‌های صوتی و تصویری انحصاری نبود فلش پلیر و برخی درایورهای انحصاری کارت گرافیک و از این دست مسائل ترجیح دادم که فعلا از اوبونتو استفاده کنم!
البته این مسائلی که مطرح کردم خیلی پیش با افتاده است و تنها دلیل این تصمیم من، نبود وقت برای سرو کله زدن با سیستم بوده.
فدورا با این که از سیستم انتشار غلتان استفاده نمی‌کنه ولی سیستم به روز رسانی سریعی داره و از خصوصیات مثبتش که من خیلی دوستش دارم اینه که بسته‌های مربوط به برنامه نویسی و کلا کارهای مرتبط با programming اون خیلی کامله!
نکته‌ی مثبت دیگه‌ی این دیسترو، پیشگام بودن اون در تغییرات بنیادین و بزرگه و همیشه پلی بوده برای پیشرفت هرچه بهتر لینوکس و جامعه نرم‌افزار آزاد!
البته ردهت همیشه نگاه خاص‌تری نصبت به این پروژه داشته (به قول دوستان: فدورا، موش آزمایشگاهی ردهت)



به هر حال این توزیع دوست داشتی امروز با تغییراتی مثل
- گنوم ۳.۲
- کی‌دی‌ایی ۴.۷
- پشتیبانی از آخرین نسخه زبان برنامه‌نویسی D
- بهینه سازی‌های فراوان سیستمی
و در نهایت با یاد بود خالق زبان برنامه‌نویسی C یعنی دنیس ریچی، منتشر شد!

منبع عکس و این چند خط پایانی : آزاد راه